سبد خرید 0

ست کردن موکت با رنگ دکوراسیون منزل

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | شنبه 28 فروردین 1400 در ساعت 11 : 36 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

همان طور که خودتان هم به خوبی می دانید، موکت نقش مهمی در دکوراسیون و زیبایی منزل دارد. موکت ها در انواع طرح ها و رنگ ها وجود دارند و به خوبی می توانند با رنگ دکوراسیون منزل شما ست شوند. در این مقاله به موضوع ست کردن موکت با رنگ دکوراسیون منزل پرداخته شده است.

موکت

موکت یکی از کفپوش هایی است که تقریبا در همه خانه ها وجود دارد و از آن برای پوشش کف اتاق ها استفاده می شود. از آنجایی که موکت استفاده زیادی دارد، پس انتخاب رنگ آن نیز اهمیت زیادی دارد. با انتخاب رنگ و طرح و ابعاد مناسب یک موکت، شما می توانید دکوراسیون زیبا و خوبی را برای منزل خود به ارمغان بیاورید و به منزل خود جلوه بدهید. برخی ها فکر می کنند انتخاب یک موکت کار بسیار آسانی است و به راحتی می تواند انجام شود اما این گونه نیست و حتما باید به نکاتی توجه شود.

نکاتی که در انتخاب موکت باید به انها توجه کرد

برای انتخاب یک موکت با طرح و رنگ مناسب، شما باید به نکاتی توجه نمایید و این نکات را به خوبی مد نظر داشته باشد. در زیر به این نکات اشاره شده است:

ابعاد منزل

یکی از نکاتی که باید در نظر داشته باشید، این است که منزل شما دارای چه ابعادی است. این مسئله روی انتخاب رنگ برای یک موکت تاثیر دارد. برای اتاق های با ابعاد بزرگتر معمولا از رنگ های تیره تر استفاده می شود و برای اتاق های کوچک از رنگ های روشن استفاده می شود.

استفاده از رنگ های روشن برای اتاق های کوچک به این دلیل است که آن اتاق و محیط بزرگتر دیده شود و استفاده از رنگ های تیره برای منازل با ابعاد بزرگ برای این است که ان اتاق و منزل کوچکتر دیده شود.

رنگ های دیوار

یکی دیگر از چیزهایی که باید در هنگام انتخاب موکت مناسب برای منزل باید به آن توجه کرد، رنگ دیوارها است.دیوارها بخش زیادی از یک منزل را تشکیل می دهند و در صورتی که رنگ دیوار با رنگ موکت تناسب و هماهنگی نداشته باشد، بدون شک شما منزلی با دکوراسیون زیبا نخواهید داشت.

شما باید رنگی را انتخاب کنید که با رنگ دیوار هماهنگی و تطابق داشته باشد و در واقع آن را کامل کند. این که چه رنگ هایی با هم هماهنگی دارند و در کنار هم زیبا و جذاب هستند را حتما باید از افراد مجرب و آگاه سوال کنید. اگر رنگ های دیوار با رنگ موکت هماهنگی مناسبی داشته باشد می توان گفت بخش مهمی از ست کردن موکت انجام شده است.

نوع فضا

مطمئنا در یک منزل، می توان در جاهای مختلف از موکت های مختلف استفاده کرد. برای مثال در پذیرایی و اتاق ها و آشپزخانه می توان از موکت های را رنگ های مختلف اسفاده کرد. در واقع، نوع فضا روی انتخاب رنگ و طرح یک موکت تاثیر می گذارد و باید به این نکته توجه کرد.

برای مثال برای اتاق خواب، بهتر است از رنگ هایی برای موکت استفاده کرد که به انسان حس آرامش ببخشند و افراد با دیدن آن حس دوری از شلوغی ها و مزاحمت ها را داشته باشند. رنگ های خاکستری و آبی برای مثال می توانند برای اتاق مناسب باشند.

برای اتاق پذیرایی باید رنگ هایی را برای موکت انتخاب کرد که بعدا بتوان وسایل را با آنها ست کرد و رنگشان با آنها تطابق داشته باشد.  رنگ هایی مانند خاکستری و کرم می توانند برای آن مناسب باشد.

فضاهای دیگر مانند هال نیز باید به همین ترتیب برای انتخاب رنگهایشان دقت شود. برای هال باید از رنگ هایی استفاده کرد که علاوه بر تطابق با وسایل و هماهنگی با فضا، حساسیت کمتری در برابر کثیفی ها و آلودگی ها داشته باشد.

رنگ وسایل

یکی دیگر از مواردی که برای ست کردن موکت با رنگ دکوراسیوان منزل باید به آن توجه شود، رنگ وسایل است. برای مثال شما فرض کنید اگر در اتاق پذیرایی خود مبل هایی به رنگ زرد داشته باشید باید رنگ موکت خود را به گونه ای انتخاب کنید که با آنها و  نیز با رنگ دیوارها تطابق داشته باشد. شما باید رنگی را برای موکت خود انتخاب کنید که با رنگ وسایل خانه نیز هماهنگی داشته باشد و به این روش بر زیبایی دکوراسیون خانه خود بیفزایید.

هر منزلی مطمئنا وسایل متفاوتی برای خود دارد و برای همین است که هر منزلی باید دکوراسیون خودش را داشته باشد. به طور کلی شما در هنگام انتخاب رنگ موکت، باید به آن به عنوان بخشی از یک مجموعه نگاه کنید وسپس دست به انتخاب بزنید.

سبک دکوراسیون منزل

یکی دیگر از مواردی که در هنگام ست کردن موکت با دکوراسیون لازم است به آن توجه شود، سبک دکوراسیون منزل است. شما اگر بخواهید بهترین انتخاب را در رنگ موکت داشته باشید باید از پیش برای منزل خود سبک دکوراسیون خاصی را در نطر بگیرد.

در زیر به برخی از این سبک ها اشاره شده است:

سبک مینمیال:

در این سبک از رنگ های خنثی بیشتر استفاده می شود.

سبک اسکاندیناوی :

در این سبک،  معمولا تمامی رنگ ها به رنگ سفید یخی است و معمولا از رنگ های گرم در آن استفاده نمی شود. شما می توانید موکت های مناسب با این سبک را به راحتی در هنگام خرید انتخاب کنید.

سبک صنعتی :

در این سبک، از وسایل چوبی و قدیمی برای منزل استفاده می شود و از رنگ های قهوه ای، کرمی و شکلاتی و خاکی زیاد در آن استفاده نمی شود.

نتیجه گیری

در انتخاب کردن یک موکت، علاوه بر ارزیابی کیفیت و قیمت باید به یک چیز دیگر نیز توجه کرد و آن هم مسئله دکوراسیون است. شما باید موکت خود را به گونه ای انتخاب کنید که دکوراسیون خوبی را برای منزل خود به ارمغان بیاورید. شما می توانید با انتخابی مناسب، منزل خود را زیبا کنیدو بر جلوه آن بیفزایید.

برای انتخاب درست موکت جهت ست کردن موکت با رنگ دکوراسیون منزل، شما باید به مواردی چون رنگ دیوارها ، رنگ وسایل، نوع فضا، ابعاد منزل و سبک دکوراسیون توجه کنید.

شما باید رنگ و طرح موکت خود را به گونه ای انتخاب کنید که با رنگ دیوارها تناسب و هماهنگی داشته باشد و هم چنین در کنار وسایل زیبا و هماهنگ به نظر برسد. این نکات پیش از خرید یک موکت باید در نظر گرفته شود. هم چنین نوع فضایی که قرار است آن را موکت کنید باید لحاظ شود. این که شما بخواهید در چه جایی(هال، پذیرایی، آشپزخانه و ...) موکت بیندازید اهمیت دارد و باید به خوبی مورد توجه قرار گیرد. هم چنین در انتخاب رنگ شما باید به ابعاد فضایی که می خواهید ان را موکت کنید توجه نمایید. ابعاد بزرگ یا کوچک در انتخاب رنگ مناسب موثر هستند و می توانند اهمیت زیادی داشته باشند. در کنار همه این موارد سبک دکوراسیون منزل شما نیز در ست کردن موکت با رنگ دکوراسیون منزل تاثیر دارد. اگر سبک شما برای مثال صنعتی باشد آن گاه رنگ هایی از موکت باید انتخاب شوند که با این سبک از دکوراسیون هماهنگی و تطابق داشته باشند.

مای دکوری

مای دکوری مجموعه و فروشگاهی است که سالهاست در حال فروش وسایل دکوراسیون داخلی است. شما می توانید در این فروشگاه انواع کفپوش ها را خریداری کنید که یکی از آنها موکت است. در مای دکوری شما می توانید بهترین موکت ها با کیفیتی عالی را بیابید و آنها را خریداری کنید.

خوبی این فروشگاه در این است که شما به راحتی می توانید انواع طرح و رنگ موکت ها را پیدا کنید و آن را با قیمتی مناسب خریداری کنید. مای دکوری، انواع برندهای موکت را در سایت خود عرضه می کند و شما می توانید مشخصات این موکت ها را در سایت مشاهده کنید و تصاویر آنها را به خوبی مشاهده کنید. اگر از موکتی خوشتان آمد می توانید به راحتی آن را سفارش دهید تا بلافاصله برای شما ارسال شود ونهایتا پس از 1 یا 2 روز کاری به دست شما برسد.

مای دکوری قیمت های بسیار خوبی دارد و تخفیف های بسیار مناسبی را ارائه می دهد که می تواند جذابیت زیادی برای افراد داشته باشد. تنوع محصولات در فروشگاه مای دکوری مزیت مهمی محسوب می شود و به همین خاطر شما می توانید موکت مورد نظر خود را به راحتی پیدا کنید و با قیمتی بسیار مناسب خریداری کنید. هم چنین مای دکوری خدمات پس از فروش بسیار خوبی را به مشتریان ارائه می دهد. بنابراین در صورت بروز مشکل پس از خرید، افراد می توانند به راحتی با مای دکوری تماس گرفته تا مشکل خود را اطلاع دهند و آن را حل کنند.

مای دکوری همواره سعی کرده است تا بهترین خدمات را به مشتریان خود عرضه کند و آنها را راضی نگه دارد.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()